суббота, 9 декабря 2017 г.

Співпраця з Шалигинською територіальною об’єднаною громадою



Психологічна служба відділу освіти Глухівської районної державної адміністрації тісно співпрацює з  практичними психологами закладів освіти Шалигинської об’єднаної територіальної громади. На базі відділу освіти 26.09.2017 року проведене спільне засідання школи молодого фахівця з залученням практичного психолога Ілейко М.В. Соснівського НВК. Методистом з психологічної служби постійно надається консультативно-роз’яснювальна робота практичним психологам об’єднаної територіальної громади щодо планування та здійснення психологічного  супроводу  учасників освітнього процесу.

Психолого-педагогічна культура педагогів


З метою підвищення психолого-педагогічної культури педагогів в педагогічному колективі за участю практичного психолога Пилипенко Н. М. (ДНЗ "Чайка"), Крученко С. В. (Дунаєцький НВК),  Кирсанової Л.О. (Есманьська ЗОШ І-ІІІ ст.) було проведено тренінги з питань профілактики професійного вигорання педагогів, формування у них стресостійкості, навичок саморегуляції поведінки, конструктивного спілкування з учасниками освітнього процесу.



3 грудня - Міжнародний день людей з особливими освітніми потребами


     Проведення Міжнародного дня людей з особливими освітніми потребами спрямовано на привернення уваги до проблем інвалідів,  захист їх гідності, формування в учнів толерантного ставлення до таких людей, прояв милосердя та взаєморозуміння. А тому, в навчальних закладах району щорічно проводяться ряд заходів: уроки доброти "Дивись на нас, як на рівних", "Милосердям сігріті серця", виховні години, години спілкування "Життя як виклик",  "Толерантне відношення до людей з особливими потребами" та ін.



1 грудня Всесвітній день боротьби зі СНІДом

Вперше відзначався 1 грудня 1988 року з ініціативи Всесвітньої організації  Всесвітньої організації охорони здоров´я, після того, як на зустрічі міністрів охорони здоров´я всіх країн прозвучав заклик до соціальної терпимості і розширення обміну інформацією щлжл ВІЛ/СНІД. 


"Хто попереджений - той захищений" - під таким гаслом пройшли заходи в 16 навчальних закладах району, що дало змогу підростаючому поколінню усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, уберегти себе від цього страшного захворювання, зробити правильний вибір у своєму житті. В цей день відбулися заходи, якими були охоплені всі учні закладів освіти: загальношкільні лінійки, бесіди, виховні години, години спілкування "Жити в світі, де є ВІЛ", "Чума XXI століття", "СНІД подумай про майбутнє - обери правильний шлях", "Ми проти СНІДу", "Ми за здоровий спосіб життя", "Хвороба сучасності",  "Ми за здоровий спосіб життя", перегляд кінофільну "СНІД - небезпечне захворювання", конкурс малюнків "Здоров´я перш за все!", підготовлені виступи учнями школи та ін.



Акція "16 днів проти насильства"


     З метою формування свідомості щодо нетерпимого ставлення до насильства, попередження насильства в сімї, жорстокого поводження з дітьми з  25 листопада по 10 грудня 2017 року  в навчальних закладах району пройшла  Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства". В ході акції були проведені конкурси малюнків, виховні години («Жорстокість і насилля стали нормою?», «Насильство, вмій себе захистити» та ін. ), тренінгові заняття, конкурс творів-есе на тему: «Ми проти насильства», «Скажемо насиллю – НІ!»,  розроблені  та розповсюджені буклети для школярів та батьків «Стоп насильству!» та ін.

"Тиждень Толерантності"

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей, пропоганди принципів терпимості та розвитку толерантних відночин між учасниками навчально-виховного процесу з 16 по 20 листопада 2017 року пройшов в навчальних закладах району Тиждень Толерантності. В ході тижня були проведені: акція "Долоньки доброти", флеш-моб "Подаруй світу посмішку", бліц-опитування "Чи живе в нашій школі толерантність?", робота шкільної пошти "Пошта добрих слів", заняття з елементами тренінгу "Добро в тобі!", "Вчимося толерантності", година спілкування "Без толерантності не буває дружби", "Наповнюємо серця добром", урок гра "Пригоди толерантності" та ін.

18 жовтня Європейський день боротьби з торгівлею людьми



День започаткований Європарламентом у 2007 році. Торгівля людьми – це злочин, жертвами якого можуть стати чоловіки, жінки і діти як з метою примусової праці, так і сексуальної експлуатації. Нині у світі понад 21 мільйон людей є жертвами примусової праці. Чоловіки, жінки і діти потрапляють до рук торговців людьми, як у власних країнах, так і за кордоном. При цьому страждають усі країни – і країна походження, транзиту, і країна призначення. 

За оцінками Міжнародної організації з міграції, понад 230 тисяч українців постраждали від торгівлі людьми з 1991 року. Нині Україна є однією з основних країн походження постраждалих від сучасного рабства в Європі. Лише за останні 17 років Міжнародною організацією з міграції було надано комплексну реінтеграційну допомогу, в тому числі юридичну, медичну, психологічну, фінансову, освітню та інші види допомоги 13485 українцям, які стали жертвами торгівлею людьми. З метою профілактики проблеми торгівлі людьми в навчальних закладах освіти протягом 16 по 20 жовтня 2017 року були організовані ряд заходів: лекції «Сутність, причини поширення торгівлі людьми», «Куди звернутися за кордоном», виховна година «Правило безпечної поведінки», «Ціною власного життя», «Думай про майбутнє», «Твій безпечний шлях до мети», перегляд відеофільму «Вся правда про торгівлю людьми», бесіди «НІ – торгівлі людьми», «Торгівля людьми. Безпека в світі», «Захисти себе сам», диспут «Торгівля людьми. Чи є це злочином проти людства», круглий стіл «Як не стати жертвою», «Життя  - найбільша цінність», конкурси малюнків «Дитяча праця», «Моє майбутнє», виготовлення та розповсюдження буклетів «9 міфів про торгівлю людьми», «Як не стати жертвою торгівля людьми», «Торгівля людьми міфи та стеріотипи», «Не зіпсуй майбутнє. Стоп насильство», виготовлення плакатів «Запобігання торгівлю людьми», «Торгівля людьми. Безпека у світі», «Це моє майбутнє!» та ін.





"Булінг в сучасній школі: наслідки та профілактика"

    29 листопада 2017 року на базі м. Глухова відбулося міжрегіональне методичне об’єднання з теми: "Булінг в сучасній школі: наслідки та профілактика". Актуальність теми зумовлена тим, що піднята в статті проблема майже не вивчена в нашій країні і з теоретичних позицій, і з позиції практики. Явище булінгу надзвичайно поширене в сучасній школі, але цю проблему з тих чи тих причин замовчують, не афішують випадки знущань, її не прийнято обговорювати. З одного боку, педагогічний колектив, дбаючи про власну репутацію, ігнорує її, а з іншого – батьки, які або вважають ситуацію цькування хорошою школою життя, або, хвилюючись за власних дітей, переводять їх до іншого навчального закладу. За таких умов проблему не усувають, а навпаки, вона набуває більших обсягів і жорстокості. А тому, було проаналізовано соціально-педагогічну, психологічну проблему сучасності – булінг. Розкрито сутнісні ознаки, основні причини, форми прояву цього явища, визначено основні риси булінгу, проаналізовано основні механізми його розвитку, описано рольову структуру булінгу та висвітлено наслідки для всіх учасників цього явища (для жертв булінгу, булерів, спостерігачів). З  метою визначення  ставлення учнів до проблеми насильства, аналізу проблеми та визначення допомоги, якої потребують діти, практичним психологом Есманьської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проаналізовано результати  моніторингу щодо профілактики жорстокості та насильства  в учнівському середовищі. 






Тренінг "Професійне вигорання керівників закладів освіти"

    Емоції по праву можна назвати одним із основних інструментів в роботі педагогічного працівника. Керівник, виснажений емоційно, через декілька років професійної діяльності може сам собі сказати "Я не можу більше сам турбуватися про інших, у мене не залишилось почуттів, мені нічого віддати, я виснажений". В окремих випадках емоційна напруженість  досягає критичного моменту - й результатом стає втрата самовладання та самоконтролю. А як часто згадуючи колег, які тяжко захворіли або навіть рано пішли з життя говорять "Він згорів на роботі". На жаль не рідкість. Спочатку у "вигораючого" починає зростати напруга у спілкуванні. Далі емоційна перевтома переходить у фізичну, людина не відчуває в собі сил для виконання навіть  дрібязкових справ, доводиться докладати багато зусиль, щоб примусити себе приступити до роботи. Така втома може провокувати стан пригніченості, апатію, спалахи роздратування, відчуття постійної напруги, дискомфорту. Стає усе важче зосередитись на виконуваній роботі, усе частіше з голови вилітають важливі справи. Людина вже не завжди здатна стримати викликане оточуючими роздратування, виникає потреба усамітнитися, обмежити контакти. Якщо ж це не вдається, то спрацьовує певна захисна реакція організму, яка може виражатися у байдужості до людей, цинізмі і навіть агресії.           Емоції по праву можна назвати одним з основних інструментів в нашій роботі. Керівник, виснажений емоційно, через декілька років професійної діяльності може сам собі сказати «Я не можу більше турбуватись про інших, у мене не залишилось почуттів, мені нічого віддавати, я виснажений». В окремих випадках емоційна напруженість досягає критичного моменту – й результатом стає втрата самовладання та самоконтролю.  А як часто, згадуючи колег, які тяжко захворіли або навіть рано пішли з життя говорять «Він згорів на роботі». На жаль – це не рідкість.   З метою підвищення рівня обізнанасті з даного питання методистом з психологічної служби (Печена І.П.) 03.11.2017 року було проведене тренінгове заняття для керівників закладів освіти.